sleep all your troubles away

Jan 17, 2012

imaginasi



sunyi sepi. bosan.
aku berimaginasi lagi.

aku duduk di tepi tingkap. membaca. 
hujan tak lebat. tapi dingin memang ada
ku hirup kopi panas-panas. 
nikmat!
telinga tak dibiar kosong. harus kena sumbat.
aku suka akustik. tak haru biru

ini imaginasi aku. aku suka dan aku kongsi.
kata roommate aku "kau puitis"

errm....bukan sentimental ke?
suka tak???

Jan 16, 2012

dan semester lima pun berakhir





Cuti semester bermula. Bergembira
Tak peduli dengan jawapan peperiksaan lepas. Biarkan
Nak menyesal pon tak guna
Orang kata barang yang lepas usah dikenang
Cuma kita harap yang baik-baik saja

Dan semester mencabar pun berakhir
Empat belas minggu tak cukup oksigen ditimbun oleh tugasan, kuiz dan segala bagai.
Normallah, nama pun pelajar.

Semester ditutup oleh kemas oleh kisah kisah politik.
Adam Adli, aku kagum dengan keberaniannya.
Maaf, aku tak sokong kau.
Tiada masa untuk itu.


p/s- ini first entry untuk tahun ni kan?


suka tak???

Nov 15, 2011

kosong


entah berapa ketika aku tidak menulis berkongsi rasa ini
cuti pertengahan semester. jadi cutilah. maka aku tidak berfikir.
jadi sekarang fikiran ku kosong.

macam gelas tiada air. kontang.

dan minggu minggu sarat datang lagi
aku bersedia.separuh.


              ladies and gentleman
                 are you ready?

-aku pikir dah tua tua camni, tak main dah choral speaking
terasa macam budak sekolah.
enjoy!

suka tak???

Nov 11, 2011

kurang manis



semasa sedang menikmati hidangan petang...


weyh, apsal air teh ni tawar? kurang gula ker?

hang tak taw ke, gula sekarang dah kurang manis

erk???


ok. ni alasan yang bagus. kurangkan manis dalam makanan, tambahkan manis dalam senyuman. so smile always.


p/s- oh, hari ni 111111.mesti ramai orang kawin.
suka tak???
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...