sleep all your troubles away

Mar 10, 2010

aku yang ketagih

ketagih? yup. i'm addicted. hari-hari mesti kena buka. kalau tak tambah pon aku buka jugak! sebab sangat best! jangan dok pikir ke lain plak. ini sume pasal budak-insaf/saya kata la....huhuhuhu

semenjak aku tukar layout baru blog ni, aku makin semangat plak nak update. sebab....

sebab ada orang puji layout blog ni.hakhakhak. bukan syok sendiri ye. kengkawan aku pon cakap, "eh, comey la layout ko mira, amek kat mana ea?" aku bukan nak bangga diri, tapi ish ish ish aku wat sendiri kot sume tu...huhu





aku addicted dengan blog sebab macam-macam ada....


ni namanya TRAFFIC. aku ingat kat jalan jer ada traffic light, polis traffic, kat blog pon ada. mula-mula aku tak taw la function dye untuk apa, berbekalkan semangat inkuiri yang melampau, aku explore. rupa-rupanya kita boleh taw la sesaper yang view blog kita. datang dari mana, mostly viewer aku terbang dari fesbuk sebab tuan tanah dok rajin promote! ahaks.

sesaper yang nak jadi stalker terhebat bolehla guna benda alah ni. tapi memang aku akui akulah stalker paling baik hati.(^_^) daripada blog aku ni kosong jer, baik aku comelkan lagi kan kan kan...









lepas tu aku mengenali nuffnang.


nuffnang ni tempat untuk membuat part time! ececeh..... sebenarnya tempat untuk iklan. bila kita join site ni, banyak advantagenya. bila kita dah sign up, kita copy code iklan dan paste kan dekat layout kita. iklan akan berfungsi dan apabila iklan itu diklik, duit pon masukk ....hahahahaha (mata duitan). lagi satu kita boleh taw berapa yang view blog kita dalam masa sebulan, seminggu atau sehari.



korang jangan ingat kita nak belajar geografi plak bila tengok pie chart ni. graf kat atas tu untuk bilangan yang view blog kita. disebabkan blog aku muda lagi, ala-ala usia baby gitu, viewer pon takde la banyak sangat. lagipon aku menulis sekadar suka-suka. mengisi masa lapang. dan untuk meningkatkan skill aku dalam penulisan...hahahaha. pie chart ni plak menunjukkan viewer kita tu dari mana. mostly dari malaysia la. lainla korang study oversea....(mood sedih)

inilah hasilnya bila ada hamba-hamba Allah yang rajin mengklik iklan di blog kita. alaaa...kita pon boleh klik iklan kat blog sendiri.... lagi ramai klik, lagi banyak la earnings yang kita dapat.

KENAPA AKU MINAT DENGAN BLOG???


sejak aku baca blog brother ni, aku semangat nak tulis post hari-hari. semakin banyak idea, bak gerabak keretapi, bagaikan semut menghurung gula. apa punya peribahasa daa. nanti abes kena boikot ngan cikgu bm. dye la yang ajar aku pasal nuffnang la, camna cara nak pasang mp3 kat entry la. thanks incik zack.

sebab blog jugaklah, aku dah jarang bermain ngan fesbuk. buka fesbuk pon semata-mata main masak-masak jer....sebab blog minda aku pon berkembang. takdela asyik nak ingat tido ke makan ke sumber inspirasi ker....oopps!

dok prepare sebab petang ni nak jadi photographer/cameragirl kat kengkawan aku yang mahu berdansa





suka tak???
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...