sleep all your troubles away

Oct 16, 2011

masa depan

aku masih normal. serius


semenjak dua menjak aku serius, mungkin itu petanda penuaan barangkali
malam ini aku hanyut terbuai merenung masa depan
kerjaya? harta? jodoh? haji? mati? 

memikir. 

biar hanyut memikir jangan hanyut tanpa pegangan. ya.
gelap atau cerah. itu pilihan. kebarangkalian satu per dua

gelap-hancur. lebur. bersepai
cerah-senang. harapan bernyala-nyala

tersalah langkah satu pengajaran kan? kerana gelap memandu menjadi cerah. pabila cerah terang benderang, terkadang alpa dan tidak langsung mengingati gelap. lumrah manusia kan? tidak dapat tidak. 

hidup ni macam roda.

tapi roda atas dan bawah tanpa garisan sempadan. dimana kita? itu keputusan. bukan pilihan.

lapar, tanya perut. salah tanya siapa? dunia? 

diam. memikir. 

tanya diri apa yang kita buat pada dunia. adakah ini karma tuhan?

dan malam ini aku terus memikir hingga malam jadi pagi
untuk menikmati keseriusanku


hafsah dan nadia
dialog di muka buku

suka tak???

6 comments

Anonymous
Sunday, October 16, 2011

nama? x perlu,.. segannnn!

Sunday, October 16, 2011

ini semua rencah kehidupan...

Sunday, October 16, 2011

serius sangat ni cikgu! :)

Sunday, October 16, 2011

saya serius!
haha

Sunday, October 16, 2011

muhasabah :)
-singgah sini

Sunday, October 16, 2011

kenapa perlu risau..biar kita yang masa depan decide macam mane.. :P

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...