sleep all your troubles away

Mar 30, 2013

hatiku milik siapa?


assalamualaikum dan hai.

last week aku sempat la join forum hatiku milik siapa ni. panelnya ustazah fatimah syarha dan suaminya dr farhan hadi. ilmu kalau tak kongsi, kedekut namanya. bak kata orang kelate, kupit! ahha.





kita kongsi-kongsi

cinta itu perlu diletakkan kepada sesiapa yang lebih berbakti kepada diri kita. siapa? siapa yang bagi oksigen walaupon kita tak minta. takde pon doa minta oksigen dalam buku buku doa. Allah lah yang paling banyak berbakti kepada manusia. 

uruskan sayang kita pada individu itu dalam keadaan yang Allah redha. [contohnya berkahwinlah]. Allah cemburu kalau kita cinta individu itu lebih dari Dia. macam korang couple, tiba-tiba pasangan korang ada skandal lain. macam tu lah situasinya. dan cinta yang tidak berobjektifkan perkahwinan itu cinta tidak matang. 

dia hensem? dia cantik? Allah Maha Hensem, Allah Maha Cantik. malah Dia yang cipta lelaki-lelaki kacak dan wanita wanita cantik di dunia ni. 

selagi kita tidak kenal Allah [ 99 nama Allah, 20 sifat etc ] selagi tu kita tak ada feel dengan Dia. masa berdoa, buat-buat nangis, buat buat best baca al-Quran. alah bisa tegal biasa. baca tafsir macam baca buku cerita

barangsiapa mengharap perjumpaan dengan Tuhannya, maka hendaklah dia mengerjakan amal soleh dan janganlah dia mempersekutukan seorang pon dalam beribadah kepada Tuhannya. [18:110]


p/s:basically cinta itu fitrah manusia. aku suka lelaki kira aku normal la tu. hehe. 

suka tak???

2 comments

Saturday, March 30, 2013

Allah, Allah... satu tazkirah ringkas lagi terkesan.

Monday, April 08, 2013

terima kasih sharing.. :)

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...