sleep all your troubles away

Feb 3, 2010

kuiz terkejut tergempaq

Bila Prof Dr Abdul Wahab melangkah masuk, tiba-tiba
"ok, hari ni kita wat kuiz!"
tercangak-cangak sume orang, what the.....dahla subjek discrete mathematics tu aku bengong. kadang-kadang rasa cam drop jer subjek tu. wat masa ni, tak dapat apply lagi subjek tu dalam hidup. pasal tu lampi cket. kalo tambah tolak darab bahagi, aku leh apply lagi. ni dah masuk if and only if lah bla bla bla.
*lampi=lambat pickup.


if no homework today, i'm getting lazy
the statement is true



bila cakap pasal kuiz ni, dah lali sebenarnya. dari zaman aku muda trang tang tang kat mrsm then matrix sampailah universiti. kuiz terkejut tergempaq camni, cikgu2 add maths yang slalu wat. habis je kuliah satu bab, pastu tros kuiz. ingat otak aku ni span ke? terus meresap. at the end, aku dapat 0 ar. tapi tu perkara biasa masa kat mrsm dulu. kiranya selalu below 5 la. tu pasal kot aku tak dapat fly cam kawan2 aku yang lain. masa kat mrsm dulu, kelas add math ikut gear. bukan gear kereta atau motor ye. aku kompem2 gear rendah. gear 1A kot. satu hari cikgu aku tak datang jadi cikgu gear 1B amek alih. tup tup kuiz plak tuh! yang budak2 ni plak boleh tanya jalan kira masa kuiz kat cikgu tu. abes je kuiz, mengamok ar! serius suara beliau, satu blok boleh dengar. sampaikan botol milo kawan aku jadi mangsa leteran beliau. homemade punya nie. original from penang.baikk punya
"mak bapak penat-penat kerja bagi ampa mengaji, soalan punya main senang pon tak dapat buat. kalau depa tak kerja, bolehkah depa nak hantar ampa p sekolah, beli botol milo.......bla bla bla"
aku plak dok ketaq lutut dengar suaranya berleter. kang aku plak kena! tapi sebab dia lah, aku naik gear, dari 1 ke gear 3.


masuk matrix plak, semua subjek ada kuiz. biology ngan chemistry. maths toksah cakap ar. kuiz bio jer aku rasa cam cemerlang. (perasan). itupon sebab ada re-sit. kalo ada kuiz maths bersengkang mata aku sebelum tu. aku punya la nak dapatkan jawapan sampai tahap migrain! result hampeh gak. sekali jer aku pernah dapat 100 kuiz maths. memang kenangan terindah ar. above 50 pon jarang dapat, inikan plak 100. terkembang cket masa tu. bila masuk tutorial kimia, belajar organic chemistry. kena hafal reaction dye. banyak plak tuh! mai tang kuiz, kawan aku snap general formula dalam buku, then simpan fon dalam pencil case. agak-agak macam lupa/waswas pasal formula, sengaja jer buka pencilcase luas2. pastu aku plak seludup general formula dye. hahahaha.....


kalo alam universiti lain cket kot. aku ada keinsafan yang agak tinggi gak ar. yang best bila open book quiz! yuhuuuu.....midterm calculus pon aku leh discuss ngan kawan sebelah! tu cter sem 1, sem 2 insaf! kuiz linear algebra, aku ingat aku dapat 3 ke 4 ke sebab aku sendiri tak taw apa yang aku jawab! *expect the unexpected*


tu baru bab kuiz, blom masuk soalan terkejut tergempaq ataupun nama femesnya soalan terjah! ingat artis je ke kena terjah. aku tak pernah expect langsung mak aku akan terjah aku macam wartawan melodi tu. aku memang selalu bercerita ngan mak aku ni. ada skali tu terkeluar la bab2 cinta kengkawan aku.
mak:: kaklong, ang dah ada ea?
aku:: ada apa mak ni??? (padahal aku paham soalan mak aku tu)
mak:: ada ke tak?
haiya, nada cam marah jer. mak aku bkn berkenan sangat bab2 cmni..
aku:: yalah, yalah, ada.
*FULLSTOP


itu cerita lampau k. sekarang dah masuk tahun baru dah pon.


lagi satu soalan pasal result exam. selalu jadi kat aku. bila aku dapat result bagus+cemerlang tahap gaban (perasan lagi), sorang makcik/jiran2/sesaper jer tak nak tanya pon, bila result aku hampeh, diorang tanya plak! adoi mak aii....ayat ni aku x leh lupa. masa tu baru dapat result sem 1, matrix...
"mira, result ang gempak ke gempaq?"
aku taw la ang pandai dari aku...sobsobsob. *jangan terasa ea*

suka tak???
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...