sleep all your troubles away

Feb 8, 2010

maaf, saya tak makan maggi

hujan sekarang.sejuk.lapar plak tuh.rugi tadi tak kepok lekor. pastu kebetulan plak dengar lagu I eat you up. sape minat lagu korea jer taw...ahaks. tengah sedap2 layan facebook, terbau lah satu bau-bauan perisa ayam.SAH! roommate wat megi! perghhh....




serius megi ni best n superb!
sekali makan nak makan lagi.

"mira, jom makan megi". weh, aku tak makan megi la...ayat ni dah macam template yang aku save dalam otak plak. aku pernah kata"kalo korang nak aku mati cepat, bagi la aku minum nescafe ker, makan megi ker". lepas aku cakap camtu, serius kena marah...sayang gak diorang kat aku. ada sekali je kot lepas larangan makan megi yg dikluarkan mak aku, aku pow satu megi roommate aku sebab lapar sangat! sori mak....


ceritera megi::
megi ni sangat la tersohor kpd budak2 hostel or student cam aku ni. sebabnya kalo malas nak turun beli makan, megi jadi mangsa. masa aku dok emaresem dulu, megi diharamkan. kalo nak makan pon, curik2! tapi bila aku naik form 5, dah ok balik. megi leh makan terang terangan dalam dorm. kisah makan megi dalam baldi mesti femes kat hostel. tapi aku tak pernah experience benda tu. serius geli. hehe...kalo dak2 dorm aku, kteorg wat pesta megi jer. lepas lunch kat DS (dewan selera), boleh plak kteorg bantai megi. sorang wat satu mangkuk, megi lain2. ada perisa ayam, tomyam,sayur sume ada la. nanti main passing2 mangkuk. memang best ar. kalo lapar tahap gaban lepas prep malam, capai satu megi. 10 minit kemudian, siap untuk menikmati semangkuk megi dan secawan nescafe. fuhh...nikmat!


back to our story....


setelah statement yang dikluarkan oleh doktor last year, aku kena jauhkan 3C. *caffeine.choc.cheese* apa kaitan dgn megi? segala yang ada makcik2 msg ataupun nama dalam IC- monosodium glutamate, aku kena jauhkan gak! kalo tak, aku akan pening sepanjang hari. orang kata aku ada migraine, tapi doktor kata normal. musykil neh~





one of my favourite.
peneman dikala stay up

disebabkan mak aku peminat setia nescafe, hari2 dye akan wat nescafe susu time breakfast pstu yang lebih2 tu dia simpan dalam freeze. agak2 lepas zohor jer, dye bersuara "sape minum nescafe mak". hehe....aku la tu. nescafe mak aku wat takkan sama macam aku wat. bukan bermakna nescafe aku wat tak sedap! ahaks. lepas aku taw aku tak leh minum nescafe, mak aku asyik wat horlicks jer. *utk aku jer* orang lain sedap2 minum nescafe la, kopi la...tapi aku minum curi2, aku baru minum seteguk, petang tu, hanya tuhan saje yang taw betapa sakit gler kepala aku. ok, lepas ni tobat tak minum nescafe!

cheese kek ni sedap ker?
ada orang kata aku orang yang rugi. sebab? sebab aku tak makan cheese kek. sumpah! kalo aku makan, serius tak leh telan. chocolate pon aku takleh makan taw. so secara otomatik, milo pon tak leh...warghhhh..rasa cam nak nangis. oh cadbury blackforest.....=[
tapi semalam aku ada terbaca satu blog. cadbury sebenarnya tak leh makan. ada gelatin babi dowh....tp dye takde ar tulis terang-terangan, yang pasti takleh makan. gelatin tu ditulis sbg E pebnda ntah...lepas huruf E tu ada nombor. so, jangan makan cadbury.




secawan neslo mengimbau nostalgia
suka tak???
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...