sleep all your troubles away

May 25, 2010

kenapa kita patut perasan???

balik-balik umah tros ngadap laptop tersayang ni. buka fesbuk tengok perkembangan terbaru kawan2 aku dan buka blog ni la. blogwalking jap, klik klik nuffnang dan baca blog orang. serius aku tidak menghiraukan perut aku yang tengah wat konsert linkin park!


tadi aku buka blog pakcik, dye ada wat entry baru. dulu dye la rajin berblogging, masa tu aku sepatah haram tak taw pasal blog nih! time aku aktif, dye malas nak update plak. dye kata aku curik otak sastera dye. blueekkk, boleh blah!!! hahahaha.....ok stop! nanti aku terkutuk plak pakcik sorang tuh!


hari ni aku nak cakap pasal perasan. alah...tipu kalo korang sume tak pernah tak perasan. perasan ada orang ushar la, perasan ada orang syok sama lu, perasan yang macam macam lah. perasan ni definisi bagi aku syok sendiri la tue...ataupon masuk bakul angkat sendiri. dah angkat jangan lupa turunkan plak! ok, aku wat lawak!!!


ni serius aku tak tipu!

perasaan aku, kembang semangkuk. dalam hati ada taman! wakakakaka....
tapi apa yang dye ckp memang btol per, aku memang suka perasan pon! ye ar, aku slalu cakap kat pakcik yang aku comel tapi berlemoih. paham tak berlemoih tu apa? berlemoih tu sejenis biskut yang ada coklat strawberry kat tengah ok. yang lain2 tu bukan ar. aku nakal ea. memang betol dye cakap takleh puji lebih2 nanti kembang!

ok, back to our topic, kenapa kita kena perasan???
bagi aku biarla aku nak masuk bakul angkat sendiri ker, hias bakul ker, koyakkan bakul ke sebab itu hak individu ok. korang kutuk lah apa pon, ada aku kisah??? cehh, macam marah jer...lagipon kalo bukan diri sendiri yang nak puji sape lagi kan. nak harapkan incik beliau? i'm single meh! tetiba nak promote status plak...hehehe. pensyarah aku kata kita kena bagi penghargaan kepada diri kita, baru lah kita semangat nak wat keje. pasal tu lah aku suka dok sengih sorang sorang depan cermin sebab aku dok cakap "comelnya budak ni". serius aku tak tipu. 

maybe kawan2 aku tak perasan, tapi bila aku dapat jawab soalan, aku cakap "pandainya aku"
bila seluar aku longgar cket aku cakap "kurusnya aku"
bila orang panggil n jerit jerit nama aku aku cakap "femesnya aku"
bila kawan aku cakap blog ni best aku kata "wow, hebatnya aku"

gila berlagakkan aku. aku sekadar memberi penghargaan untuk diri aku
kerana dirimu begitu berharga

p/s::berlemoih tu comot
pakcik.....sorry yer...hehehehehe

suka tak???

2 comments

Tuesday, May 25, 2010

salam...betul betul betul.hidup kena perasan..sape lagi nak puji if diri sendiri x puji..hekhekhek

Wednesday, May 26, 2010

huhu. i like!

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...