sleep all your troubles away

May 24, 2010

idaman wanita

aku fikir semalam aku mau menaip ini blog. cehh, apa punya bahasa daa. lepas isyak, aku pegi hantar adek aku balik hostel, disebabkan air-cond kereta aku, eh silap plak! kereta abah aku!!! air-cond dye sejuk tahap apa ntah, 15 minit lepas aku masuk kereta aku tido sampai la adek aku salam ngan aku. then aku tido balik. sampai rumah, tido lagi. uishhh....aku tak pasti samada aku cover tido untuk beberapa hari ini atau aku tido sebab malam ni aku dah kena shift malam! tuhan saje yang taw....

okeh, taknak merepek panjang, kang korang taknak baca!hukhukhuk....

hari tu aku ada terbaca entry kawan aku yang nun jauh disana. bakal doktor ni tulis pasal wanita idaman lelaki. kali ni aku macam nak tulis plak apa yang sorang wanita nak pada bakal husbandnya. cehcehceh.....saja aku nak share apa yang perlu ngan korang sume.

apa yang kiteorang nak?

1. Agama
ataupon aku panggil 'stok masjid' ar. kalo ada masa terluang, pegi masjid solat jemaah. lelaki itu mestilah tahap ilmu agama dye tu tinggi dari kiteorang. kan suami tu kena bimbing isteri, takkan isteri kena bimbing suami plak. kalo dah suami pon tak betol, isteri ngan anak-anak macam mana? 'stok masjid' camni mesti orang takkan lepas punya. bakal mak mertua pon sayang....hehehe

2. berduit
kiteorang taknak lah yang jutawan dermawan hartawan tu. cukuplah setakat berduit ataupon ber'wang'. nanti kalo dapat yang hartawan tu makan hati plak, mana taknya, orang lain suka goda.huhuhu. tapi kalo dapat alhamdulillah. tak terusik bank aku. *mata duitan*. at least, pompuan nak ada jaminan untuk dye. ini kalo setakat cukup makan dan cukup pakai jer, masa depan macam mana. banyak nak kena pakai duit kan. duit sekolah anak lagi. pompuan pikir sume tu.....

3. Berpendidikan
maksud aku orang tue taw la jugak macam mana nak wat simple maths or simple english. nanti senang, kalo isteri busy, suami boleh ajar anak wat keje sekolah....

4. sedap mata memandang
ini penting gak ni. kalo dapat yang ensem sangat pon susah. banyak makan hati. kuruslah camtu. 

incik beliau*perasan*

5. perangai cantik
ha..ni paling penting. kalo muka sedap dah tengok, tetiba perangai cam hampeh, burok wehh! kalo dalaman cantik, luaran pon otomatik cantik! pandai hormat orang tua, pandai hormat kaum wanita, suke menolong dan pelbagai sifat mahmudah yang lain. 


6. boleh buat apa jer
maksud aku ialah sorang lelaki tu boleh memasak, bertukang, berkebun, mengemas dan bla bla bla. bila paip pecah, tak yah call plumber, bila korang sakit, tak yah beli lauk kat kedai, bila lampu rosak, dye yang pasangkan. ha..pendek kata semua dye leh wat. barulah hati pon senang....hehehehehehe

aku rasa tu jer kot. tiba-tiba otak aku blurr nieh. 

ciri tambahan (ni aku punya taste ar...huhuhu...)
tinggi dari aku sebab rasa dilindungi. cehcehceh....
aku taknak bakal suami aku tu cikgu gak
bukan dari pantai timur sebab nanti aku tak paham loghat diorang
pakai jam sebabnya nampak la dye tu hargai masa....hukhukhuk
boleh layan cter korea sebab nanti aku nak tengok cter korea together gether

ok.ok. cukup.sebelum aku berangan lagi, baik aku stop.


suka tak???

3 comments

Thursday, May 27, 2010

haha..sy suka smua gak esp part gamba yuchoon tu

ceh tetibe~~ ;p

Friday, May 28, 2010

eh..minat yoochun gak...
bagus...huhu

Saturday, May 29, 2010

AGREEEEEEEEEEEEEEEEE

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...