sleep all your troubles away

Jul 21, 2010

alahai sakit gigi

ello.ello.
i'm still alive. 

arghh..dah nak dekat 2 minggu kot tak update blog! biasalah baru naik semester. bila aku semangat nak buat entry baru, tetiba aku nampak "THIS WEB PAGE IS NOT AVAILABLE". hampeh tol.

hari ni dengan penuh rasa baik hati aku teman kawan aku check gigi. maka kami pon menuju ke klinik pergigian Tg Malim. dah daftar, macam biasalah kalo pegi klinik kerajaan....menunggu menunggu dan terus menunggu. sambil menunggu teringat zaman kecik2. 


cerita bermula...
masa tu aku darjah 2. gigi kekal tak sabar2 nak tumbuh, maka gigi susu pon mengalah. last2 aku yang jadi mangsa. abah aku pon bawa aku pegi klinik pergigian. time tu xde kereta lg, so pegi berdua jer. bila tiba masanya doktor tu nak cabit gigi aku, aku rasa macam seluruh jiwa ku pergi. sakitnya.....adoyai....


bila aku melangkah keluar je dari bilik doktor tu, mcm biasalah mulut aku disumbat ngan kain kapas tu. reaksi aku::senyap jer. kat luar tu ada budak yg aku rasa tua lagi dari aku, badan dye semangat lagi dari aku. budak tu nangis2 sebab sakit. sebab bapak dye nampak aku cam cool n steady jer, seraya bapaknya pon berkata "tengok adek tu, senyap jer.baik jer" aku ni pantang kena puji. so aku pon maintain lagi. sampai abah aku pon heran sebab aku senyap jer. 


naik jer motor, ondaway nak balik, maka aku pon dah tak tahan menanggung kesakitan yang ada, berhamburanlah air mata jatuh! weh, gila sakit! abah aku berenti tepi jalan then tukar kapas dalam mulut aku. mana taknya, penuh basah belakang baju abah aku, sebab aku lap mulut aku...hahahahaha. gila selekeh!
balik2 umah, aku jadi bahan gelak mak aku. mana taknya punya la berlagak depan budak tu aku tak sakit padahal hanya tuhan yang taw. 


itu cerita aku, blom masuk cerita adek aku. masa tu kami berdua kecik lagi. sekolah rendah kot. adek aku memang tengah sakit gigi. satu hari kami satu family pegi pasar malam. ala...biasala budak2. everywhere and everytime asyik nak main jer. ntah mcm mana aku tertumbuk dye. tengah dye geram2 kat aku tu, tiba2 "eh, gigi abangngah dah hilang". kuat tol aku. 



so sape2 yang sakit gigi, meh la aku tumbuk. ada berani????

suka tak???

2 comments

Anonymous
Saturday, July 24, 2010

sy takut nak cabut gigi. hehehe:-)

Wednesday, July 28, 2010

sy pun takot nk cabot gg..uwaaaa :(

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...