sleep all your troubles away

Aug 14, 2010

i wonder how, i wonder why....

salam ramadhan....dah nak masuk 4 hari kita berpuasa kan. alhamdulillah, berpeluang juga untuk berpuasa pada tahun ini. apsal skematik sangat neh??? skali skala...

entry memang takde kena mengena ngan tajuk. daripada aku wat no title. ramadan kali ni wat aku rasa sayu sangat. sayu dan pilu. I wonder why.... hari hari teringat umah ku di penang sana nu. teringat masakan mak!!! oh, tidak!!!

bila nak berbuka ni???

kat umah, start dengan sahur, mak aku akan gerak kol 5 pagi cam biasa. "kaklong bangun" ayat normal! tapi kalau start dah panggil nama penuh tu almaknanya, akan dengar radio homemade. ish ish ish...ala, bangun sahur je pon, basuh muka ala ala bujang lapok suda. dok atas meja krusi mata pon buka separuh jer. asalkan nampak nasi. like sister like brother and like younger sister. kalo adek aku yang last skali tu, tunggu makanan sampai ke mulut jer, terer budak tu. makan sambil tutup mata. [mak aku yang suap] ayat tak puas hati tu. nak mak suap gak.....hahahaha. senang senang cipta robot yang boleh suap makan la...I wonder how...

aku ingat lagi. tak silap aku, aku start posa umo 6 tahun. aku posa isnin sampai jumaat jer. sabtu ngan ahad cuti! boleh plak camtukan? masa tu aku dok ngan tok aku. nak dijadikan stori, aku nak minum milo. tok aku pon malas nak layan kerenah cucu dye sorang ni, yela, mentang2 aku tak posa, asyik melantak jer dari pagi sampai nak buka posa! so dye pon cakap "do it on your own" [tipu jer, tok aku kecek loghat penang la]. 

aku pon dengan yakinnya nak wat milo, ok semua bahan bahan dah ada. eh, rasa macam nak wat neslo! sambil aku cedok satu sudu milo, aku pon amek secedok lalu makan. ala..korang pon pernah ratah milo kan. time aku nak letak nescafe plak, aku pon bermonolog dalaman seketika. kalo ratah milo sedap, nescafe pon mesti sedap. i wonder how..... dengan konfiden dan yakin sepenuh hati, aku pon dengan lajunya memasukkan satu sudu besar nescafe ke dalam mulut. perghhhh.....nikmat! korang dapat bayangkan apa yang terjadi? maka, aku terus meluru ke bilik air untuk membersihkan lidah serta tekakku. uwekks~

dalam hidup aku, aku tak pernah plak curik2 minum air ke time posa. this is reality! ahaks. tapi aku akan dok dalam bilik air lama sebab aku sembang dengan air dalam kolah tu. =p  

moral of da story :: tanya dulu sebelum rasa. jangan ko belasah jer~


kad kredit beli baju raya???




suka tak???

2 comments

Wednesday, August 18, 2010

hahaha... [gelak guling2]
lawak gila.. 1st tym dgr org nk menerai ratah nescafe... ye la tym tu budak g kan.. hehe...

tym budak2 smpai la skrng ni suka ratah milo... cedap.. hehe..

rasa nak nyanyi je lagu i wonder how.. i wonder why....

Wednesday, August 18, 2010

kalo fikir balik...sangatlah sengal...
hahahaha

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...