sleep all your troubles away

Aug 5, 2010

si kacak dan si cantik. dunia dunia~

salam 1 malaysia~

si kacak? si cantik? aku tak nak kutuk sesape pon. 

aku kompem korang mesti pernah baca buku cerita time kecik kecik dulu. cerita Bawang Putih Bawang Merah, Cinderella, Snow White dan macam macam lagilah. dulu waktu kecik kecik aku ni sume buku aku baca. daripada buku sebaya aku sampai majalah Keluarga, Wanita, jelita dan segala macam ag. sekarang??? nak pegang buku ilmiah tu liat cket. kalo komik, dalam setengah jam pon bleh abes.


-aku sanggup menangis, asalkan dapat buku cerita-


ceit, terlari topik plak! kalo korang perhati btol2, dalam cerita camtu mesti ada watak si putera yang tampan, gadis ayu yang jelita, puteri yang cantik, si lelaki yang kacak dan seangkatan dengannya la. dulu, minda tak berkembang lagi cam sekarang, masa tu la nak berangan, aku nak kawin dengan anak raja. pastu time hari kawin naik kereta kuda segala bagai. pastu hari hari makn sedap sedap. sekarang bila aku pikir balik, si kacak ngan si cantik jer ke yang layak bahagia??? abes tu si putera tampan tadi mesti kawin dengan gadis ayu yang jelita. puteri cantik mesti kawin dengan jejaka kacak. abes tu, yang tak kacak dan tak cantik macam aku ni, nak tauk mana?


sama gak dalam novel. si hero tu mesti digambarkan sebagai seorang yang mempunyai raut muka yang ensem dan senyuman yang menawan manakala si heroin tu mempunyai mata yang cantik dan rambut yang ala ala guna jari pon boleh [apsal ayat aku skema sangat?] aku kan minah novel gak. ahaks~ ending pon kita taw akhirnya si cantik akan bersama si kacak. sangat klise kan??? 




-si kacak aku-

masa aku skolah rendah, zaman hingusan lagi. cikgu aku tanya kat satu kelas, "sapa rasa diri dye cantik dan hensem, angkat tangan" masing2 humble, sorang pon tak nak ngaku padahal niat kat hati, nak angkat tangan. maka beliau pon kata "manusia ni semua cantik2 dan hensem2, sebab kita adalah makhluk Allah. Allah ciptakan kita cukup indah dan cukup sifat. ada dua mata, dua telinga, mulut ngan hidung terletak elok. jadi, semua manusia tu cantik." itu dia penjelasan cikgu aku. aku ingat sampai sekarang. for the second time dye tanya ag, "sapa rasa dye cantik dan hensem?". lepas tu satu kelas angkat tangan. rasa macam nak angkat dua dua belah tangan. [tamak]




http://www.emocutez.com



suka tak???

6 comments

Alif Azwn kacak
Thursday, August 05, 2010

bubuh yg kacak je.. yg cantiknye mane?

Thursday, August 05, 2010

Susah nak masuk chatbox pasal widget tutup dia. Cantik, tapi jadi beban buat apa? Bersyukur apa yang ada..

Thursday, August 05, 2010

salam..
Kdg2 cantik @ hensem tu subjective juga...kita kata cantik org lain kata x cantik..mcm artis pun sesetengahnya kalau x makeup mana cantik sgt pun.

Thursday, August 05, 2010

alip::mana aku taw sape cantik. sape ensem aku taw la....

ozzy::btol2! biar cantik budi bahasa....

Friday, August 06, 2010

hye si kacak hohohohohoh~ :)

Saturday, August 14, 2010

salam singgah, salam ramadhan
selamat menjalani ibadah puasa

cantik dan tampan itu anugerah
tetapi kdg2 berbeza mengikut pandangan individu yg berbeza

kita kata dia cantik/kacak, tapi orang lain kata tidak dan sebaliknya

apapun, bersyukur je lah, asal sempurna mental dan fizikal :)
nice entri

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...