sleep all your troubles away

Nov 8, 2010

bila studyweek...

apa itu studyweek?
studyweek tu ala ala apam balik yang letak nutella dan ada banyak kacang ngan jagung. eh, aku merapu jer. studyweek tu kan minggu belajar sebelum exam. bila studyweek datang, dari zaman skolah skolah sampai nak masuk skolah mengajar, studyweek aku sama jer. bukan aku jer, member member aku pon camtu.


 credits to owner of the blog

apam balik feveret

bila studyweek jer, aku rasa aku macam nak rebus semua buku buat sup, takpon buat kordial. boleh minum time makan nasik. manala taw, ilmu ilmu sume tu boleh serap masuk. takpon nak letak buku letak bawah bantal, mengharapkan proses osmosis berlaku. berangan lebih. ish, cuba bayangkan kalo wat btol btol, mau sakit perut seminggu. perut mogok!


bila studywek jer, aku nak jadik ulat buku nak bagi ulat buku tu pencen. aku plak yang ganti. aku baca buku tu dari atas belah kiri sampaila part bawah sekali mukasurat kanan. satu apa pon tak tinggal, serius! aku nak aku stay je ngan buku and calculator sume, baca buku sampai muntah muntah. sampai otak aku bersuara "weh, aku penatla". kalo baca buku ramai ramai, I means discuss la, waktu suasana senyap je, mesti akan ada sorang menjerit "aku nak kawin" LOL-takde kaitan-




bila studyweek jer, mesti aku lapar. asyik nak makan, makan, makan. aku pernah dengar kat tv, student memang cepat lapa, sebab otak penat terima ilmu. so aku asyik nak makan jer, maknanya banyak terima ilmu la kan. hahahaha.....


bila studyweek jer, secara otomatik, aku akan jadi budak skema. yela..asyik belajar jer. dah nama pon studyweek. dan otomati gak rutin harian aku pon berubah. malam stay up sampai empat lima pagi takpon tros subuh. after subuh tdo smpai matahari dah tercacak atas kepala, pastu tros breaklunch [ sarapan+lunch ]. lepas tu berhibur cket tengok youtube ker, tengok movie ke, lepas zohor study lagi. nak dekat maghrib, sambung tengok movie yang terbengkalai. waktu maghrib ngan isyak digunakan untuk bertaubat apa yang patut pastu sambung study sambil melalak lagi....macam tu la seterusnya....


tapi bila studyweek jer, mesti aku pegi cari member member yang lebih cket ilmu dari aku. masa tu la baru.."owh....senang je rupanya benda ni". takpon "la.....macam ni jer." dialog budak pemalas tahap gaban cmni plak "la...baru aku paham" mesti budak budak yang ajar aku tu geleng geleng kepala kan, sebab benda senang pon aku takleh catch up. 


bila studyweek jer mesti aku buat azam baru. insaflah...bertaubatlah. macam macam. mesti aku dok berangan yang aku nak jadi budak skema pastu, nak study btol btol, taknak tido dalam kuliah. macam macamla azam aku. tapi bila buka jer sem baru, sama jer. tak berubah pon. kalo iya pon, ciput jer. ok la tu kan. orang kata nak berubah takleh berubah secara drastik, nanti tak menjadi


time studyweek memang buat student sume buang tabiat dan hidup tak terurus, tido tak tentu, mandi apatah lagi. baju? usah cakapla...mesinkan aje sume tu. makan jer kot ikut time. katil? kat tepi bantal tu penuh segala lecture notes ngan buku buku. masa tu sume hebat. sambil wat maths boleh lagi dok discuss biology ke chemistry sambil speaking english. rasionalnya sebab nak exam english. student malaysia memang hebat!






kalaulah aku ada comforter camni, aku nak tulis sume formula calculus. senang hati
setiap subjek ada comforter. baru mimpi indah
suka tak???

3 comments

Wednesday, November 10, 2010

study2,..jangan main2..hehe

Wednesday, November 10, 2010

huhu..suka dgn idea comforter tu..sy pun nak satu..

Thursday, November 11, 2010

mr shah :: thx.

nancy :: nanti i buka kilang jual comforter tu..huhu

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...