sleep all your troubles away

Feb 1, 2011

picnik, rockmelt, webfonts

السلام عليكم


cuti cuti kat umah ni aku online je ar. pagi kemas kemas umah, dah abes pastu online. malam tengok tv tros tido. bila cuti cuti la aku ada chance untuk tukar header blog la, tambah and buang widget, blogwalking style tak hingat. dan tiba tiba aku jumpa benda benda baru. benda benda camni haruslah share ngan semua orang kan. sharing is caring. 

RockMelt
ni bukan gula gula ke hape ke. ni browser baru. kalo korang semua dah biasa guna google chrome, mesti terer guna rockmelt. aku rasa founder rockmelt ni cipta khas browser ni untuk sapa sapa yang suka bersosial macam aku. maksud aku macam sesape yang addicted to facebook, twitter, myspace n so on lah. so kalo korang ada rockmelt, dye terus connect ngan facebook. kiranya korang boleh direct post status baru, boleh chat, boleh taw latest update dari kawan kawan kita. aku tak tipu, ini cerita betul betul punya. tapi rockmelt ni cam sesuai untuk komputer persendirian or laptop korang jer. tak taw la kalo aku salah. sebab aku baru install semalam. hahahah.explore lah sendiri. 

interested? install kat sini yer.

Picnik
hmm, aku bukan nak ajak korang picnik tepi kolam ikan ker apa, tapi picnik ni satu laman web yang sangat best. even aku wat header ni pon guna picnik. aku tak explore banyak lagi la. korang kenalah try sendiri. ikut kreativiti masing masing. picnik ni ada dua. free ngan premium. kita ni guna free cukuplah, bukan nak wat apa pon. juz nak kembangkan bakat yang ada. btol tak?
explore kat sini.

Webfonts
ha, ni benda best gak. aku wat aku punya design tajuk entry guna font kat sinila. tapi complicated cket sebab korang akan bermain main ngan HTML codes. sape yang terer tu boleh go on je. later aku akan wat entry pasal camna nak ubah font untuk tajuk or entry entry kita [kau rasa kau hebat]. tapi kita kena sign up dulu la. jangan risau free jer.

ni bila bila aku free aku wat tutorial yer. insyaAllah. explore la kat sini.

so apalagi korang tunggu. cuba try test tengok. 

suka tak???

2 comments

Tuesday, February 01, 2011

nice.. sy pn suka guna picnik... heheh

Tuesday, February 01, 2011

waaa... http://syok-blogger.blogspot.com

Nice blog!Meh la cni rmai2! Pendapatan Nuffnang Baru! follow me! Don't worry, i will follow u back! ok.. tengs! Salam... :)

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...