sleep all your troubles away

Jan 19, 2012

memilih tapi tidak cerewet





assalamualaikum 
good nite?

tahun 2012 - aku 22 tahun! 

ada member-member dah kahwin, nak tunang. maklumlah, sudah sampai seru. jodoh awal.
ada juga yang berpasangan dan aku masih sendiri. aku tak kisah. muda lagi kot.
selorohku "aku yang paling last, takde calon"
kata temanku "kau memilih"
aku senyum. tu je yang mampu.

hmmm....memilih?
haruslah. pilih yang beragama. cantik dalaman, cantik luaran. no doubt. 
bukannya jumpa sehari dua kemudian 'kita kahwin'
hal kahwin bukan hal main pondok-pondok
itu hal seumur hidup
jadi kena memilih kan? 

Kita ini bukan hidup untuk berkahwin.Kita kahwin untuk meneruskan kehidupan. Kita bukan hidup untuk semata-mata bercinta,tetapi kita mencintai orang lain untuk menjadikan kehidupan ini lebih baik. Jangan sesekali letakkan perkahwinan, percintaan sebagai matlamat utama kehidupan. Jika kita buat sedemikian, memang kita akan ambil Islam ini hanya pada istikharah dan doa mencari jodoh semata.
-hilal asyraf-


suka tak???

10 comments

Friday, January 20, 2012

smoga ketemu pilihan yg serasi & sesuai ^^

Friday, January 20, 2012

xper babe !~ usie kiter masih panjang lagi..banyak lagi choice utk awak..bdw, i'm 22 tOo..=)

Friday, January 20, 2012

yealah.. jodoh ken apilih betul2 cz kita nak hdp ngan dia hingga akhir hayat.. ;)

Friday, January 20, 2012

saya setuju. memilih itu perlu! :)

Friday, January 20, 2012

thanks everybody! 22 tahun, tapi tak matang lagi...

Tuesday, January 24, 2012

eh..ang nk kwen ye..hihihi...
tu la psl rmi da nk kawen bagai da..

Friday, February 03, 2012

yeay! 21 da..

Friday, February 03, 2012

erza::takde pasal la nak kawin skrg....hahaha

Sunday, February 05, 2012

heehhee.. setuju sgt dgn tajuk entri tu..

Tuesday, February 07, 2012

memilih tu perlu.
baju hendak dipakai pun memilih, apatah lagi pasangan hidup, ye dak.
malina pun memilih gak. uhukk. ;)

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...