sleep all your troubles away

Feb 2, 2012

menulis membaca






assalamualaikum

aku suka menulis. sungguh. sampaikan ada sesetengah entry yang aku tulis, taip dan publish!

teringat zaman PLKN dulu, tiap malam aku meniarap dan menulis. lagaknya macam tulis surat cinta. orang katalah. hakikatnya aku menulis sekadar ilmu yang aku dapat hari itu. aku tidak ambil port sangat orang kata. biarkan. dah aku memang macam tu. suka menulis. kalau malas, tulisan aku hurufnya satu satu. kalau rajin, hurufnya sederhana panjang tidak senget. ada fokus. 

aku suka membaca. komik, majalah, cerpen, novel, semua aku sapu. genre komedi, romantik, fiksyen, penyiasatan semua aku layan. 

'eleh, kad 001 time sekolah dulu, bolehla kau cakap hobi kau membaca, tua-tua pon nak cakap hobi saya membaca lagi ke'

aku tak anggap hobi membaca tu hobi lapuk. membaca juga seni. kita berimaginasi. 

menulis + membaca = penulis?

aku pernah terlintas nak jadi penulis.ok, itu statement hampeh! blog pon tunggang terbalik, ada hati nak jadi penulis. dan aku sedar yang aku bukan blogger tegar.


p/s: aku suka buku buku FIXI. korang ada baca?


suka tak???

8 comments

Thursday, February 02, 2012

kita perlu byk mmbaca utk mnjadi penulis yg baik..:)

Thursday, February 02, 2012

yup!

Friday, February 03, 2012

yea. buku buku FIXI best! Tabu, Zombijaya, Jerat, Kougar. dan lelain terbaik!

Friday, February 03, 2012

wah, bestnya! saya baru baca satu jer...

Friday, February 03, 2012

komik la awesome..
sy jugak bkn blogger tegar.. -.-"

Friday, February 03, 2012

komik mmg awesome. komik pon aku layan..penuh rak buku.

Friday, February 03, 2012

bukan smue orang ade talent menulis..nmpk r cikgu nadia ni hebat penyampaian dalam pnulisan.kire ade style la..tu pasai ramai folower

Friday, February 03, 2012

adoii mak..saya tak hebat lah...=]

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...