sleep all your troubles away

Jan 8, 2014

#throwback - berdiskusi

assalamualaikum dan hai


Sungguh aku rindu zaman belajar. Aku rasa empat semester terakhir di upsi adalah yang paling mencabar. Dengan penulisan ilmiahnya, assignment matematik, merangka lesson plan lagi. Ditambah dengan aktiviti kokurikulum. Padat.

Antara perkara paling aku rindu, berdiskusi bersama encik Halim, pensyarah penyelia tesis. Sebelum aku praktikal sampailah semester akhir, pesanannya tidak putus-putus. Diskusi dengan encik halim akan berakhir dengan sesi berbual dan berpropa. Dia layankan saja kami si gadis-gadis. Sanggup dengar cerita ‘seramshit’ kami ni. Hmmm, pendengar setia bak kata orang.

 Siapa sangka beliau adalah lulusan sarjana amerika syarikat. Dari kejuruteraan terus melekat dengan bidang pendidikan. Orangnya kecil semangatnya besar. Ilmu matematik selalu dikaitkan dengan agama, dengan alam sekeliling. Berbicara dengan penuh hikmah. Pertemuan terakhir, kami berkongsi mengenai impian. Aku katakan padanya aku mahu tulis buku. Tanpa segan silu, aku berkongsi mengenai blog picisan ini.

mira apa kata selain tulis di blog, awak tulis buku pasal pengalaman di upsi’

Moga-moga.  Mana tahu, buku itu boleh beri inspirasi kepada bakal guru di luar sana. Kan.

antara kerinduan. baring tepi katil menghadap assignment sambil pekena nescafe. 

p/s: ayat aku makin lama makin skema. risau aku dibuatnya. 




suka tak???

2 comments

Wednesday, January 08, 2014

mungkin benar, menulis juga suatu terapi. selamat menulis!

Wednesday, January 08, 2014

@Päk Läng terima kasih.

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...