sleep all your troubles away

Dec 15, 2009

Berbudi kepada tanah


Orang tua2 selalu pesan berbudi kepada tanah, nanti pulangannyer baik punyerr...haha. Cuti-cuti macam ni, aku selalu la diarahkan oleh bonda terchenta untuk menyiram pokok-pokoknya. Hari ni, aku ditugaskan utk menyiram pokok jagung yg baru jer abah aku tanam. Mula-mula ok jer, tapi lama-lama...adoyai..penat gler. Bukan 10-21 pokok, tapi 80 pokok!

Tepi rumah aku tu ar lokasi mak abah aku menanam jagung. Sebelah tu plak ada ladang ternakan kambing ngan lembu. Tapi tu bukan aku punya ar, mungkin 10 tahun akan datang kot. Aku akan buat satu ladang ternakan sendiri. InsyaAllah....Kiranya tepi rumah aku tue macam real farmville ar, yg selalu kawan2 aku main tue...



ni ar the real farmville aku, tue pasal la aku x main farmville di fb

Masa aku dok tengah syok amek gambar ( padahal nak test phone baru beli ), aku pon terjumpa satu makhluk Allah ni, tapi aku tak taw la plak namanyer, tak sempat nak buka kamus bergambar! Yg best tue, makhluk ni pon posing baik punyerrrr...Tapi masa aku nak amek gambar lagi dekat, dye nyorok celah-celah daun tu. Malulah plak...

Hari ni saYa kata hijau itu bagus untuk mata. Jadi selalulah berkebun!





suka tak???
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...