sleep all your troubles away

Jan 21, 2010

cerita semalam

tarikh::21 jan 2010
masa::0233
mood::ngantok+penat


dah nak menginjak ke pukul 3. aku masih disini. didepan laptop menyiapkan assignment pembangunan sahsiah. dah siap pon.tiba2 rasa macam nak menaip.semangat nak tulis entry baru.bak kata cah"suka baca blog ko, tapi aku tak suka nak wat blog".hehehehe~


minggu ni satu assignment dah siap. gugur satu beban dibahu. dah aku kena part wat conclusion. mestila satu jurnalaku baca. tapi ada skip gak. aku main scan jer. jurnal yang aku n the geng rumuskan ialah "are school problems the kids' fault?"setelah aku skip dan scan, budak2 yang mempunyai masalah pelajaran berpunca dari diri sendiri dan ibubapa. tapi kenapa orang selalu menyalahkan sekolah dan cikgu? alih2 cikgu gak kena sound. cikgu aku pernah pesan kat aku, kalau sesuatu yang terjadi, jangan pernah salahkan orang lain. nilai diri sendiri. salahkan diri sendiri sebelum menyalahkan orang lain. aku dah amalkan sikap ni, semenjak dari tu, boleh dikatakan aku menerima apa jer orang kata kat aku. think positive!


stop talking about the assignment!!!


semalam hari rabu.
lepas subuh, setan pon datang bisik kat telinga, tidola mira.tidola. aku pon termakan hasutannya, lalu aku menarik bantal dan bear Mr. Beanku. tengah sedap2 tido ada mesej masuk, tutt..tuttt


"kaklong, bleh tolong topup kat abangngah"


adoyai, masa duit bertimbun, tak nak mintak. masa duit ptptn tak masuk la dye nak mintak.tapi disebabkan aku pernah berjanji dengan dye, aku turutkan gak. ingat nak sambung tdo balik, tetiber....


ALAMAK!!!! hari ni hari rabu. baju polis tak iron ag.


dahla hari ni pegi kelas sorang-sorang. elok aku lalu depan pakcik guard kat gate, pakcik2 tu cakap"polis,polis".aku senyum je la, nanti orang kata student upsi sombong plak! pastu masuk kelas calculus, ada kuiz plak. bila tengok soalan, huish...limit approaches zero, ok ag, tapi belakang dye ada trigo. lemah tol bila masuk bab trigo neh. masa tengah jawab soalan...


"perut aku wat concert linkin park plak"


abes je kuiz tros menuju ke gerai nasi kerabu. fuhlamak.....sedap ar, it's finger lickin good~


lepas jer makan....
perut dah kenyang, mata pon kuyu jer. tapi bila dah start online, mata yang kuyu jadi segar. tambah2 bila buka facebook main cafe world. serius addicted!


malam menjelma....
one new message from abangngah...tutt..tuttt
"kaklong, terima kasih."
online tak abes2. siap download cter anime one piece. pukul 10 baru wat assignment. itupon wat assignment sambil ditemani boyfriends from korea. maths, saya minta maaf sebab tak buka kamu hari ni.


sudah pagi kembali....
perut wat konsert linkin park lagi. nasib baik ada 100plus, konsert linkin park bertukar jd konsert IL DIVO.








ada perkara yg boleh kita tulis sbg entry dan ada perkara yg kita tak sepatutnya tulis sbg entry. blog bukanlah satu medan utk menceritakn semua, membuka pekung di dada, tapi berkongsi idea dan pandangan serta perjalanan hidup yang berguna untuk orang lain. (next post)
suka tak???
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...