sleep all your troubles away

Jul 29, 2010

insomnia

inilah balasannya. waktu siang hari untuk belajar dan bekerja. aku??? balik kelas tros tido, bangun solat tido lagi. dalam hati kata takpe, letih posa kot. "kepala otak ang posa, tido cam tak tido seminggu!" sekarang jam pon dah 230 pagi. ingin ditekankan lagi skali, PAGI! sedapnya tgk roommate aku tido. 

aku bukan boleh dok sorang2 camni, nak study, tak masuk dah. aku dah rasa tepu. [boleh plak bg alasan tu]. selalu kalau aku sorang2, ada je la yang aku nak rasa sedih. i don't know why. ada je dok layan perasaan sorang2. 

[hasil-hasil blogwalking dan online dari pukul 0000 hingga 0240]
29 julai 2010

disebabkan time balik kelas semalam pakcik driver bas pasang movie hindustan cerita Badal lakonan Bobby Deol, aku pon layan youtube tgk music video dye. he is one of my favourite actor. aku pon tak taw kenapa aku suka dye. nak kata ensem, tak! tapi dye sangat smart [ensem ngan smart lain ke?]


time aku saja2 wat google search, aku jumpa site ni. tapi aku copy apa yang berkaitan dengan aku je la. terasa beb! 

bila kita sayang orang tu, kita tak tido pon takpe
layan dia tengah bosan
tapi bila kita bosan, ada dia layan kita?
hati kata takpe, dia busy kot

bila kita sayangkan orang itu, 
kita tak pernah pentingkan diri sendiri
tapi dia HIPOKRIT tahap gaban
hati kata takpe, dia memang camtu kenalah terima

bila kita sayang orang tu
kita tak sanggup tengok dia derita
tapi dia tak pernah menghargai diri kita
hati kata taw tak betapa kita sayang kat dia???

nak baca lagi??? sila klik sini

yang ni plak pasal arrange marriage. orang kata bercinta lepas kawin lagi bahagia. ada yang kata tak kenal maka tak cinta. mana satu nak ikut???? 

Anonymous said,

Sebab tak kenallah kau kena kenal-kenal dulu. Bak kate pepatah,
"tak kenal maka tak cinta". Ta'aruf dulu, kenal simple-simple sudah, pastu nikah je tarus. Dah nikah barulah kau mula couple. Hoho  :D  Aku teringat kisah kawan lelaki aku yang nikah tanpa mengenali langsung siapa pasangannya, hanya berserah pada kedua ibubapanya sahaja sebab mereka yakin, pilihan ibu bapa itu yang terbaik untuk mereka. Logiknya, tak mungkinlah seorang ibu dan seorang ayah akan menganiayai anaknya sendiri, pastilah ibu bapa akan berikan yang terbaik untuk anak-anaknya.

Kau tahu, selepas nikah itu barulah kawan aku itu kenal siapa isterinya sebab isterinya duduk didalam bilik sewaktu akad nikah. Malam pertama sepatutnya pasangan suami isteri bersama, tapi kawan aku buat sesuatu yang tak sepatutnya, si suami lepak dan tidur kat sofa ruang tamu, si isteri pulak lepak dan tidur dalam bilik. Kau tahu kenapa jadi macam tu? Sebab si suami lepak kat sofa tu sambil main message dengan isterinya yang ada dalam bilik tu. Message itu berbunyi macam ni, "Awak, nama manja awak apa eh? Awak ada berapa orang adik beradik eh? Awak anak keberapa eh? Awk dah makan?" Soalan yang simple dan biasa bagi orang yang mula-mula berkawan.

Aku tanya kat kawan aku, "Kenapa tanya soalan mcm tu? Peliknya". Dia jawab,
 "Sebab aku nak ngurat isteri aku la, biar dia terpikat dulu dengan aku, barulah ada thrill. Haha!" Lepas tu kau tahu apa jadi? Dorang pergi dating. Kawan aku beli bunga dan bagi bunga tu kat isteri dia, makan aiskrim, makan coklat, candlelight dinner dan macam-macam lagi la, sejibik macam orang baru bercinta (eh, bukan dorang memang baru bercinta ke? Apela kau ni. Haha). Sebulan lepas tu baru la malam pertama untuk dorang, sekarang dah ada dua orang anak but still macam orang tengah couple.
[aku copy paste dari 
http://kupasrah.blogspot.com/2010/07/ouch-indahnya-kahwin-mengikut-pilihan.html ]

aii. sangat tak bertamadun. copy paste hasil orang lain wat enrty sendiri. jangan tiru daku. daku tengah 'emo'. aku harap sangat 'somebody' tu baca entry ni [dia baca ker???, ko bajet blog ko femes ke mira???] hepi besday sang hipokrit.may God bless you.

dulu, kini dan selamanya
-aku tetap aku-












suka tak???

1 comment

Saturday, July 31, 2010

mira..mamat tu lg er?

bila kita sayang orang tu, kita tak tido pon takpe
layan dia tengah bosan
tapi bila kita bosan, ada dia layan kita?
hati kata takpe, dia busy kot

hmm. kne kuat, kan. heh. ;)

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...