sleep all your troubles away

Dec 21, 2010

aku mau jadi detective conan

ello sumer. lama aku tak update. baru balik kem pertolongan cemas dan asas renang. perkara yang paling aku risaukan dulu dulu, sekarang tak lagi. pasal renang tu lain punya entry. entry kali ni pasal conan. memang aku selalu guna nama conan pon time blogwalking. tak kisahla kalo ada orang cakap aku tak matured sebab tengok kartun, sebab diorang tu tak layan kartun. best kot especially detective conan. stylo apa kalo tengok detective conan. mak njang aku yang 50-an pon suka. ini kan plak aku yang baru 18 tahun. ahaks! [aku tipu]


detective conan atau dalam bahasa jepun, kita panggil meitantei conan. aku memang tabik spring ar kat illustrator dye Gosho Aoyama sebab berjaya hidupkan watak shinichi kudo tuh. bukan takat comic, sekarang ni hari hari boleh tengok conan. kat tv3 pon ada, lagi satu kat astro ceria. gelakkan aku sebab tengok astro ceria ea? tengok kartun la minda berkembang. tapi kena pilih gak ar. detective conan is the best ok! jangan ingat orang yang tengok kartun tu childish, lgpon childish tu stylo kan. matured sangat pon tak bagos. cepat tua...[takde kaitan kot] yang paling best, lecturer aku pon suka detective conan. dye cakap better awak tengok detective conan daripada layan doraemon. tengok doraemon tu macam menggalakkan kita jadi pemalas. ye ar. nobita tu, cket2 minta tolong kat kucing biru tu. nak wat maths pon nak minta tolong alat doraemon. bila dah abes tengok, mesti kita akan cakap 'bestnya ada poket doraemon' mana tak best, sume ada alat bantuan. sapu rumah ada mesin. nak wat rumah pon ada mesin. 


aku suka bila dye mula menyiasat. papp! [sambil petik jari kanan aku] macam tu jer dye boleh pikir. kalo bagi kat aku, setahun pon belum tentu aku dapat siasat kes tu. dah nama pon detective, semua ilmu dye taw, dari aspek sains, kemahiran hidup, geografi dan macam macam ar. tak percaya? balik buka astro ceria la...huhuhu. yang paling best bila dye ada alat untuk tiru suara tu. selalunya dye akan lenakan detective maori dan tiru suara maori. tapi yang aku terkilan tu sebab sampai sekarang aku Conan tak berubah jadi Shinichi lagi. kesian kat Ran. aku menanti saat itu. kalo Conan tak jadi Shinichi pon, at least biarla Ran taw yang Conan tu sebenarnya Shinichi. [ayat mengharap]


 aku boleh la terima si shun oguri tu detective conan



suka tak???

4 comments

Wednesday, December 22, 2010

suka tgok Conan! :D

Wednesday, December 22, 2010

hahaha..cite nie sgt2 bst dilayan...

: sy tahu siapa pembunuhnya :

Thursday, December 23, 2010

pi biaq an sapo golakkan kito....atok suko ben 10
:P

Thursday, December 30, 2010

trademark conan
saya tahu sape pembunuhnya...
huhu

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...