sleep all your troubles away

Nov 27, 2014

inspirasi

Assalamualaikum dan hai, 

sejak-sejak aku dah habis belajar dan duduk dengan parents, aku perhatikan berat aku ni hmmm, errmmm, dah makin bertambah-tambah. dahlah nak jogging pon malas. nampak langit mendung sikit, dah cancel. haritu konon-konon senamrobik (dalam rumah je), kaki sakit, terus stop. 

kalau makan suplemen pon tapi mulut tu ngengada nak makan, memang tak jadi jugak. suplemen ni just act as catalyst jer. yang lain tu usaha sendiri. dan aku ingat aku nak start buat diet atkins bulan 12 ni. hahaha. macam lawak je aku punya planning tu. 

yang aku gagah nak turunkan berat badan ni sebab BMI tak stabil, aku pon takdelah tinggi sangat. lepas tu, aku nak hidup secara sihat. wowww. dan sebabnya lagi ialah aku jeles dengan 'aku' yang umur 16-20 tu. sebab aku slim jer. hehehehe. 




gambar aku umur 18. gambar-gambar time matrik dan first year lah jadi inspirasi aku untuk kurus sekarang. so kalau korang nak kurus, jangan cari inspirasi sampai model-model luar negara, tengok diri sendiri pon cukup. 


Oh, 55 kg, I miss you damn much. 


suka tak???

6 comments

Thursday, November 27, 2014

ada kawan kat opis sis JM tu..2 org cuba diet atkin mmg krus lah..so mianadia kalau nk kurus mesti kuat semagat dan disiplin. Jgn jadi spt sis JM ni hangat2 tahu ayam..beli threadmill tersadai tepi tu..2 kali je guna..berat? makin tambah x nak turun2 huhuh

Thursday, November 27, 2014

@Jari Manis tq JM. moga-moga semangat kuat. hihi

Friday, November 28, 2014

nk turunnnn mmng lahaiiiii becinta nk naikkk kemain lajuuuuu kan???

Sunday, November 30, 2014

Cuba jangan jadikan kurus sbg matlamat,
tapi jadikan sihat sebagai sasaran.
Makan makanan yg sihat.
Buat aktiviti yg sihat.
Kekalkan BMI yg sihat.
InsyaAllah, nanti kurus akan datang secara pakej :)

Good luck.

Tuesday, December 02, 2014

rajin rajinlah sarung baju lama lama..bila dah terasa ketat tu pasti bermotivasi untuk kuruskan badan...:-)

Tuesday, December 02, 2014

hehe..jangan putus asa..tgk 55kg tengah lambai tu..makan sedap2 letak tepi dulu :)

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...